۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸

اجرای استعدادهای درخشان بدون استقبال تماشاگران

اجرای استعدادهای درخشان بدون استقبال تماشاگران

بخش استعدادهای درخشان بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در اولین روز از برگزاری این دوره از جشنواره شاهد اجرای 5 هنرمند جوان در حوزه موسیقی کلاسیک بدون استقبال مخاطبان و تماشاگران موسیقی بود .

به گزارش خبرنگار مهر، همانطور که پیش بینی می‌شد بخش استعدادهای درخشان بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که همواره از بخش های قابل توجه جشنواره به دلیل حضور هنرمندان خلاق و جوان موسیقی کلاسیک است، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه نشد و تالار 200 نفری رودکی در این بخش فقط میزبان 100 نفر از علاقه مندان موسیقی بود.

یاسمن کوزه‌گر نوازنده جوان ویولن‌سل که طی سالهای گذشته با ارکستر سمفونیک و آنسامبل زهی هنرستان موسیقی دختران همکاری داشته اولین هنرمندی بود که در این بخش برنامه خود را اجرا کرد. قطعه های  گابریل فارو با همراهی پیانو، سوییت دو، پرلود و سارابند از سباستین باخ از جمله برنامه هایی بود که این هنرمند 16 ساله آن را اجرا کرد.

مهرداد نجفیان هنرمند 23 ساله گیتار کلاسیک هم که تاکنون اجراهای متعددی از جمله حضور در انجمن فرهنگی ایران و آلمان را تجربه کرده است، دومین نوازنده حاضر در اولین روز از برگزاری بخش استعدادهای درخشان بود که با اجرای قطعات "تانگو در آسمان" اثر رونالد دینز، "تریوی والس" اثر پیر لیرچ و "رویا" به آهنگسازی خودش میزبان علاقه مندان بود.

نیکی خباز واحد نوازنده 17 ساله ویولن‌سل نیز که از شاگردان کریم قربانی و هنرجویان هنرستان موسیقی دختران است در این برنامه قطعاتی را به صورت تکنوازی یا همراهی با پیانو اجرا کرد. همچنین هلیا گلمقانی  نوازنده 21 ساله فلوت و از دانشجویان موسیقی پردیس هنرهای زیبا هم که تاکنون فعالیتهای متعددی در ارکسترهای مختلف موسیقی داشته در این برنامه قطعاتی را با همراهی پیانو اجرا کرد.

حمیدرضا سبزواری نیز آخرین نوازنده  جوانی بود که با اجرای سه قطعه تکنوازی گیتارکلاسیک میزبان دوستداران موسیقی کلاسیک در این بخش اجرا کرد.

در حاشیه

انتشار بروشور معرفی گروههای شرکت کننده در تمامی بخش های مختلف جشنواره و توزیع آنها حین ورود تماشاگران به تالارهای میزبان از نکات مثبت این دوره از جشنواره بود.

حسن ریاحی دبیر جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره و کریم قربانی نوازنده پیشکسوت ویولن‌سل از جمله تماشاگران ویژه اولین روز از از برگزاری بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر بودند.

تصویر برداران صدا و سیما نیز که در برگزاری جشنواره های تئاتر و موسیقی معمولا برای چگونگی تصویر برداری از سوی عوامل تولید توجیه نمی‌شوند، در طول اجرای آثار با صحبت در تالار اجرا تمرکز سالن را به هم می‌زدند که این امر با واکنش چندباره مسئولان و راهنمایان فرهنگی تالارها مواجه شد.

 

کد خبر 2235756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha